CARA - CARA MENGATASI KEMURUNGAN

Kemurungan merupakan keadaan di mana seseorang itu mengalami kesedihan, hilang harapan, tidak semangat, ketiadaan motivasi dan tidak berminat dengan kehidupan. Jika kemurungan ini hanya seketika sahaja mungkin ia sekadar 'the bluse' tetapi jika ia berpanjangan ini boleh menggangu aktiviti harian. Malah ia menggangu kehidupan seharian seperti bekerja, hubungan dengan keluarga serta rakan-rakan malah ia mungkin menjadi kemurungan yang serius.

Ada kajian menunjukkan yang kemurugan atau stress ini boleh mengganggu sistem saraf, endokrin (hormon) dan sistem imun tubuh seseorang. Bagi anda yang sering alami stress dan berisiko kemurungan anda perlu mempertahankan dengan makanan sihat dan vitamin.


APA ITU TANDA - TANDA KEMURUNGAN

Image result for VIVIX ATASI KEMURUNGAN



Diantara tanda - tanda kemurungan ialah:-

a) Anda berasa hilang harapan dan tidak sesiapa yang mampu tolong. Anra rasa kehidupan ini gelap dan tiada apa - apa yang boleh membantu dalam situasi tersebut.

b) Anda hilang minat dalam melakukan aktiviti harian. Dimana anda tiba - tiba hilang minat melakukan hobi anda, tidak mahu bersosial, tiada selera terhadap isteri. Anda hilang perasaan untuk bergembira.

c) Jadual tidur anda berubah. Dimana jadual tidur anda berubah kerana anda tidak boleh tidur atau tidur yang terlalu lama.

d) Anda berasa cepat marah dan mempunyai perasaan tidak senang, Kadang kala anda akan bertindak ganas kerana tahap tolak ansur berkurangan, Semua perkara anda rasa seolah oleh sengaja menaikkan kemarahan anda.

e) Anda tidak boleh fokus dan tidak boleh mengingati sesuatu perkara.

f) Anda tiba - tiba sering pening dan sakit - sakit di badan seperti sakit belakang, sakit perut, sakit otot dan lain - lain.



CARA - CARA UNTUK MENGATASI KEMURUNGAN 

1. Amalkan hubungan yang sihat. Dimana anda boleh luangkan masa bersama keluarga, rakan sekerja dan kawan - kawan rapat. Anda haruslah sentiasa cerita perkara yang positif apabila bersama mereka.

2. Melakukan Senaman. Anda boleh lakukan senaman selama 30 minit setiap hari untuk melihat kesan yang bagus untuk fizikal dan mental anda. Jika anda bersenam, anda dapat bermotivasi lebih banyak tenaga untuk mengharungi hari - hari anda. Anda haruslah merancang senaman anda agar ia tidak dilakukan secara buta tuli. 

3. Sentiasa fikir positif. Anda harus menjadi seorang yang positif merupakan cara yang berkesan untuk mengatasi kemurungan. Dimana anda boleh membuang rasa negatif dalam diri anda. Anda boleh cari sekurang - kurangnya 5 perkara yang membuat anda rasa gembira dalam kehidupan seharian anda.

4. Anda haruslah amal diet yang seimbang. Dimana anda perlu makan, makanan yang seimbang untuk diet harian anda. Jika anda terlebih makan atau kurang makan ia akan memberi kesan yang negatif pada diri anda.

5. Anda harus tingkatkan penampilan diri anda. Dimana anda perlu mengambil berat mengenai cara pemakaian dan penampilan anda setiap hari supaya anda berasa gembira dengan diri sendiri. Tidak salah jika sekali sekala anda berbelanja untuk penampilan yang lebih tampan dan cantik. Ini akan membuatkan anda rasa lebih yakin di khalayak ramai.


VITAMIN YANG BERSESUAIAN UNTUK ATASI STRESS DAN KEMURUNGAN

Stress dan kemurungan adalah 2 perkara yang berbeza. Dimana ia merupakan satu penyakit yang berpunca dari kawalan emosi dan fikiran. Ia melibatkan sistem saraf dan otak manusia. 
Antara vitamin yang boleh membantu mengatasi 2 masalah ini ialah:-


VIVIX

Image result for VIVIX ATASI KEMURUNGAN


  • Apabila anda stress atau kemurungan sel -sel dalam tubuh mengalami banyak kerosakkan. 
  • Vivix ini membantu untuk memastikan sel - sel sihat terbina untuk menggantikan sel - sel yang rosak disebabkan kemurungan.


OMEGA GUARD

Image result for OMEGA GUARD SHAKLEE ATASI KEMURUNGAN



  • Kekurangan nutrisi iaitu vitamin D dan Omega 3 boleh menyebabkan kemurungan. 
  • Ini kerana Omega 3 EPA yang terkandung dalam omega guard in boleh memberi kesan yang positif pada emosi seseorang. 
  • Anda boleh ambil omega guard untuk kehidupan seharian.

LECITHIN

Image result for LECITHIN SHAKLEE ATASI KEMURUNGAN

  • Kolina adalah satu komponen asetilkona neurotransmiter yang terlibat dalam penghantaran mesej ke otak dan sistem saraf. 
  • Dimana kolina ini terdapat dalam soya lecthin. 
  • Ia sangat penting untuk pemikiran yang cerdas dan fungsi menyimpan memori


B-COMPLEX

Image result for TESTIMONI SET KEMURUNGAN SHAKLEE


  • Ia merupakan vitamin yang wajib diambil. 
  • Vitamin B ini terkenal dengan vitamin anti stress. 
  • Dimana ia mampu meningkatkan mood seseorang
  • Vitamin B5 ini terkandung dalam B-Complex yang berfungsi mengawal kelenjar adrenal. 
  • Ia untu kita rasa lebih tenang. 
  • Manakala B6 yang terkandung dalam B-Complex adalah sangat penting untuk metabolisme asid amino dalam proses sentesis neutransmiter dopamine dan serotanin untuk mengawal masalah stress dan kemurungan.


TESTIMONI


Image result for testimoni set kemurungan shaklee









JIKA ANDA BERMINAT  HENDAK MENDAPATKAN SET DETOX SHAKLEE BOLEH HUBUNGI SAYA :- 

NAMA: Naini
FB: Rose joy  
Fanfage: Keluarga Ceria
IG: girlzrose9
Boleh hubungi mesej/wassap : 013-332387

Blog: www.ohvitaminsihat.blogspot.com
Vlog:girlzrose9

Pengedar Shaklee: Putrajaya, Desa Pinggiran Putra, Sg Merab Bangi, Cyberjaya

POS: Seluruh Malaysia



HUBUNGI SAYA

Image result for whatsapp jpg




ORDER ONLINE LEH KLIK LINK DI BAWAH

Image result for order now jpg










Post a Comment

0 Comments